Klantenreactie
Nieuws
Meer nieuwsCollegereeks Q2
06-04-2016
Think Bik Collegereeks Q2-2016 - Communiceren als een LEIDER!
Wat heb je aan deze collegereeks?
Je wordt effectiever en gelukkiger in je werk. Je vergroot je invloed en versterkt je eigen leiderschap door jouw communicatieve bekwaamheid te vergroten. Je verdiept je kennis en ontwikkelt concrete
vaardigheden die bij jou aansluiten.
Iets voor jou?
De collegereeks “Communiceren als een Leider” is voor leidinggevenden, teamleiders, professionals en zelfstandig ondernemers die willen werken aan de uitstraling van hun LEIDERSCHAP. Deelname vraagt een proactieve instelling, zelfwerkzaamheid, betrokkenheid en een tijdsinvestering. Een investering die zich terugbetaalt in het effectiever en met meer bezieling functioneren. Een waardevolle opbrengst voor jou, en zeker ook voor je collega’s en organisatie.
Welke onderwerpen en wanneer?
Voor dit kwartaal worden de colleges gehouden op woensdagavond van 19:00 tot 22:00 uur op de volgende data:
Onderdeel Competentie datum
1. Gespreksvoering Voor professionals 06-04-16
2. Non verbaal NVC voor leiders 13-04-16
3. Presenteren Netwerken/Pitchen 20-04-16
4. Presenteren Spreken i/h openbaar 11-05-16
5. Sociale media Meer uit LinkedIn 18-05-16
6. Gespreksvoering Actief Luisteren en
vraagtechnieken 25-05-16
7. Gespreksvoering Acquisitie 01-06-16
8. Non verbaal Gedachten lezen 08-06-16
9. Gespreksvoering Onderhandelen en
overtuigen 15-06-16
Waarom deze collegereeks?
Leidinggevenden en professionals beleven meer plezier, hebben meer invloed, krijgen meer gedaan bij anderen en zetten betere resultaten neer wanneer zij beter communiceren en zijn toegerust met specifieke vaardigheden op de gebieden van:
- Presenteren, - Gespreksvoering
- Non-verbaal gedrag en - Netwerken.
Daarnaast is onze tijd vandaag schaarser dan ooit. We willen meer doen in minder tijd en tegelijk onszelf blijven ontwikkelen. En, we willen direct resultaat. Met deze reeks interactieve trainingen, leer je in korte tijd specifieke communicatieve vaardigheden, die je direct kan toepassen. Je werkt aan persoonlijke groei en effectiviteit.
Investering (excl. BTW).
€ 891,= voor de volledige reeks van 9
€ 550,= voor 5 modules naar keuze
€ 125,= per losse module
Theorie en praktijk.
De training bestaat uit twee blokken.
Eerst wordt de theorie besproken en in het tweede deel wordt behandeld hoe jij de stof praktisch kan toepassen. Er is royaal gelegenheid om te oefenen.
Aanpassingsvermogen.
Deze complexe, dynamische en snel veranderende tijd vraagt om leidinggevenden en professionals die zich snel kunnen aanpassen en makkelijk kunnen communiceren.
Communiceren als een LEIDER is sturen door te communiceren in een complexe omgeving, in verbinding met de wereld om je heen en in interactie met collega’s en klanten, met meer invloed en meer impact.
In deze inspirerende collegereeks krijgt je kennis en vaardigheden over communiceren.
De reeks speelt in op de tijdgeest van nu en brengt je verder in je persoonlijke ontwikkeling en effectiviteit.
Een reeks van negen korte wekelijkse bijeenkomsten, met een logische opbouw en structuur. Centraal staat: Communiceren als een LEIDER! - effectiever worden in communicatie, interactie en leiderschaps- en beïnvloedingsvaardigheden.
Groepsdynamiek.
De kennis en ervaring van maximaal 12 deelnemers wordt gedeeld, waardoor je nog meer rendement haalt uit deze training.
Waar?
De trainingen worden gegeven in Eindhoven.
Programma.
1. Praktische professionele gespreksvoering
Klant- en koopgedrag. Op een gestructureerde manier gesprekken voeren met mensen die je nog
niet (goed) kent. Snel rapport maken (een klik krijgen). Doelgericht en efficiënt een win-win
gesprek voeren. Het commerciële gesprek komt uitgebreid aan bod.
En, hoe je om een toezegging vraagt.
2. Non-verbaal gedrag voor leiders
Gedrag van anderen lezen. Koning en knecht. Strategische opstellingen aan tafel.
Bewust een houding kiezen. Stemgebruik, klank, toon, intonatie, spreeksnelheid, timbre.
Emotie-beïnvloeding door verandering van houding.
3. Netwerken en pitchen
De functie van netwerken. Verwachting en doel. De vijf eisen van een succesvolle pitch.
Verschillende soorten. Het schrijven en geven van een kort en bondig verkoopverhaal.
4. Spreken in het openbaar
Op een ontspannen manier en met een magnetische uitstraling je verhaal vertellen aan een groep.
Beeldend spreken. Vaag zijn of specifiek. Verhalend spreken. Aandacht krijgen en vasthouden.
5. Hoe haal je meer uit LinkedIn
Het zoeken van interessante contacten en het benaderen hiervan.
Omzet verhogend werken.
6. Actief luisteren en vraagtechnieken
De onderste steen boven krijgen. Anderen uithoren. Snel vertrouwen winnen.
Aandacht geven. Oplossingsgericht vragen stellen. Uitkomsten uitlokken.
7. Acquisitie
Afspraken maken met nieuwe klanten. Professioneel, eenvoudig en met plezier?
Zorg dragen voor een volle agenda.
8. Gedachten lezen
Bepalen op welke manier jouw klant informatie verwerkt en hoe je daar het beste op kan inspelen?
Observerend communiceren.
9. Onderhandelen en overtuigen
Je wapenen tegen de trucs van anderen bij het onderhandelen.
Overtuigingstechnieken die werken.